Overblik over email og SMS: hvad klienter oplever, når du tilføjer dem, booker en tid mm.

Vi har udarbejdet denne oversigt, så du som behandler altid kan følge med i, hvilken kommunikation Nordium udsender, via SMS og mail, til dine klienter. Nordium udsender nemlig en række serviceinformationer til dine klienter, når du eksempelvis tilføjer klienter til systemet, opretter eller aflyser tider. Al kommunikation sker automatisk, så du ikke skal bruge tid på det, samtidig med at dine klienter oplever god service.


Oversigt over indhold

En hurtig oversigt over sidens indhold.

  1. Når en klient opretter sig selv
  2. Når du tilføjer en klient under ‘Klienter’
  3. Når du opretter en aftale i ‘Kalenderen’ med en klient, der ikke allerede er klient hos dig
  4. Når du opretter en aftale for en klient i ‘Kalenderen’
  5. Når klienten selv booker en tid gennem din behandlerprofil
  6. SMS-påmindelsen 24 timer inden aftalen (uanset hvem der har oprettet bookingen)
  7. Når du aflyser en tid via ‘Kalender’

1. Når en klient opretter sig selv

For selv at booke en tid hos dig, skal klienten først oprette sig hos Nordium. Det er vigtigt af to grunde, 1) da du dermed automatisk får de nødvendige oplysninger om klienten (navn, adresse, telefonnummer og email), 2) af sikkerhedsmæssige årsager, så vi er sikre på, at klienten har de rette intentioner, når vedkommende booker en tid hos dig.

Klienten finder din behandlerprofil, klikker på “Log ind for at booke” og opretter dernæst en klientprofil. Når klienten har udfyldt sine personoplysninger, modtager de en verifikations-SMS med en kode, som de skal indtaste. Det gør vi for at være sikre på, at det er de rigtige oplysninger, klienterne indskriver ved oprettelse.

2. Når du tilføjer en klient under ‘Klienter’

Under ‘Klienter’ kan du tilføje klienter. Når du tilføjer en klient, oprettes der automatisk en klientprofil på vedkommende med de oplysninger, du angiver. Derfor er det vigtigt, at du indskriver og dobbelttjekker, at dine angivne oplysninger er korrekte.

Når du har tilføjet en klient, udsender vi automatisk en email til klienten, hvor vi gør opmærksom på, at der er blevet oprettet en klientprofil på Nordium. I mailen er der ydermere et link og en adgangskode til klientens klientprofil. Vi opfordrer til, at klienten ændrer sin adgangskode til en selvvalgt kode.

3. Når du opretter en aftale i ‘Kalenderen’ med en klient, der ikke allerede er klient hos dig

I ‘Kalenderen’ kan du lave en ny aftale via det grønne plus i nederste højre hjørne. Herefter kan du vælge ‘Ny klient’, hvis aftalen er gældende for en klient, der endnu ikke fremgår i dit klientel under ‘Klienter’.

Når du indskriver klientens oplysninger og klikker på ‘Opret aftale’, sker der to ting. 1) Du tilføjer klienten i dit klientel og opretter dermed en klientprofil til vedkommende. 2) Du opretter en aftale mellem dig og klienten.

*Hvis klienten allerede har en profil på Nordium, bliver der ikke oprettet en ny profil, klienten får blot overblik over behandlinger hos alle deres behandlere et samlet sted

Hermed sker både punkt 2 “Når du tilføjer en klient under ‘Klienter'” og punkt 4 “Når du opretter en aftale for en klient i ‘Kalenderen'”.

4. Når du opretter en ny aftale for en klient i ‘Kalenderen’

Når du opretter en ny aftale mellem dig og en klient, udsender vi automatisk en mail til klienten med oplysninger om aftalen. 24 timer inden aftalens starttidspunkt udsender Nordium en SMS-påmindelse til klienten. Finder aftalen sted inden for 24 timer efter aftalens oprettelse, udsender Nordium ikke en SMS.

5. Når klienten selv booker en tid gennem din behandlerprofil

Når klienten selv booker en af dine ledige tider, udsender vi en email til klienten om, at bookingen er gået igennem. Klienten får ligeledes en SMS-påmindelse 24 timer inden, aftalen finder sted.

6. SMS-påmindelsen 24 timer inden aftalen

Nordium udsender automatisk gratis SMS-påmindelser. De bliver sendt ud til klienten 24 timer inden deres aftale med dig. SMS’erne bliver udsendt, uanset om klienten selv eller du har foretaget bookingen.

7. Når du aflyser en tid via ‘Kalender’

Hvis du klikker på en given aftale i kalenderen, kan du aflyse den. Når du aflyser, bliver du bedt om at skrive en besked om aflysningen, som vil blive sendt til klienten som en SMS.

Lær Nordium bedre at kende

Skriv dig op til vores nyhedsbrev for behandlere og modtag information om, hvordan Nordium kan hjælpe dig og din hverdag. Du kan framelde dig igen til enhver tid.
© Nordium 2021, alle rettigheder forbeholdes
Nordium I/S | C. A. Olesens Gade 4, 9000 Aalborg | CVR: 41696761
GDPR Servicevilkår Cookie- og Privatlivspolitik