Om Nordium

Nordium så dagens lys i 2020 og er stiftet af (fra venstre) Thor Steen Jensen, Jens Birkbak Aagaard, Christopher Hegtmann og Gry Thomsen. Vi holder til i iværksætterhuset GrowAAL i centrum af Aalborg.

Det skal være meget mere gennemskueligt at finde den rigtige behandler

Trods at vi har mange dygtige behandlere i Danmark, kender vi alle alligevel én, der forgæves har søgt hjælp i hvad, der for vedkommende føles som en evighed. Derfor drømmer vi hos Nordium om, at gøre det lettere og mere tilgængeligt at få den behandling, man har brug for, når kroppen eller sindet gør ondt.
Med vores platform vil vi bidrage til, at skabe et sted, hvor danskerne trygt kan søge efter en behandler, der har relevant erfaring med netop deres udfordring, har ledig tid i kalenderen og som befinder sig indenfor en overskuelig distance.

Mere end et bookingsystem

I dag er Nordium et administrations- og bookingsystem for behandlere. Vi ved godt, at behandlere har rigeligt at se til i det daglige, og det med at have en masse forskellige programmer til forskellige formål er bare uoverskueligt og tidskrævende. Særligt når mange af systemerne, der er på markedet, ligner noget fra 00’erne, er svære at bruge og forholdsvis dyre.

Sådan startede det

Ideen bag Nordium begyndte at tage form, da en af Christophers nære havde brug for en specifik behandlingsform, og han blev overvældet over, hvor svært det faktisk er, at finde behandlere med den rette specialisering, trods at de findes derude.

Samtidig så Christopher sine dygtige medstuderende fra Idræt og Sundhed springe ud som selvstændige, men være ude af stand til at tiltrække de rette klienter, da de manglede hjælp til at markedsføre sig og deres kernekompetencer.

En ærgerlig forhindring når der er brug for de mange dygtige behandlere og terapeuter, der brænder for at komme ud og hjælpe mennesker.

Christopher fik udviklerne Thor og Jens samt designeren Gry med som stiftere og holdet begyndte at undersøge, hvor mange, der rent faktisk oplevede, at der manglede et bindeled mellem behandlere og klienter, og hvor mange der oplever udfordringer ved at finde specialiseret hjælp. 

Det viste sig at være et udbredt problem – både blandt klienter, som ikke kunne finde behandlere med de rigtige kompetencer til at hjælpe dem med deres specifikke problemstillinger, og behandlere, hvis specialiseringer ofte blev overset. Teamet var enige om, at de ressourcer, der var til rådighed, kunne bruges langt bedre, og de bestemte sig for sammen at finde en løsning på problemet. Det blev startskuddet til Nordiums rejse.

Udviklet til behandlere, med behandlere

For at sikre os at Nordium rent faktisk løser behandleres udfordringer har vi haft samtaler med behandlere i hele Danmark. Det viste sig, at det ikke kun er markedsføringen, der kan være udfordrende for behandlerne, men i særdeleshed også administrationen af deres tid. Eksempelvis oplevede behandlere, at aftaler med klienter, der blev booket online ofte kom til at ligge på skæve tidspunkter, som skabte meget tidsspild i løbet af arbejdsugen, og samtidig følte de ikke, at de havde tid til at sætte sig ind i nye og potentielt mere effektive IT-systemer til planlægning og administration.

For at imødekomme de administrative udfordringer udviklede vi en prototype af en online bookingplatform, hvor behandlernes tid er i centrum. I løbet af 2021 blev platformen testet og videreudviklet i samarbejde med en gruppe behandlere, som har gjort Nordium til den platform, den er i dag.

Sammen med vores tætte samarbejde med behandlere og deres uundværlige feedback, er vi stolte over at præsentere dig for en udgave af Nordium, hvor du nemt og effektivt kan holde styr på kalenderen, online bookinger, journaler, klienter, online behandlerprofil og meget mere. Så du kan bruge tid på det du er bedst til.

Vi ønsker at løse tingene fra bunden – også i fremtiden

Vores drøm er, at at være det bedste system for klinikker og selvstændige behandlere, og tage hånd om de udfordringer der er. Derfor prioriterer vi altid at udvikle videre på platformen, så den bliver endnu bedre, mens vi bevarer vores gode brugervenlighed og support.

I fremtiden vil vi fokusere på at tiltrække klienter til vores tilknyttede behandlere. Det gør vi ved at booste vores behandleres spidskompetencer og ledige tider, til klienter, der søger netop deres ekspertise. Vi har indgået spændende partnerskaber som vi glæder os til præsentere.

Nordium i dag 

Siden rejsens start har Nordium modtaget støtte fra blandt andet Innovationsfonden (Innobooster og Innofounder) og Opstartsfonden, hvilket har været afgørende for Nordiums eksistens og vækst. 

I dag er Nordium en selvstændig virksomhed i rivende udvikling. Vi er stolte over dagligt at hjælpe behandlere med at administrere deres hverdag med en bookingplatform, der indeholder både personlig profil, kalender, klientoplysninger, journaler og notater. 

Vi tør godt drømme stort og satser på spændende udvidelser af vores koncept i fremtiden. Vi er der for behandlere og klienter nu og i fremtiden, og vores telefon og indbakke er altid åbne for forslag, feedback og spørgsmål. Hvis du gerne vil holde dig opdateret på, hvad der sker hos Nordium, er du også meget velkommen til at tilmelde dig vores nyhedsbrev nedenfor.

Et stort tak til alle, der har været med til at bidrage til Nordiums rejse – alt fra kunder, testbrugere, investeringer og samarbejdspartnere til praktikanter og medarbejdere. Uden jeres aftryk havde Nordium ikke kunne stå med et så stærkt produkt og service som vi i dag kan levere.
Vi søger løbende dygtige folk til vores team, så du skal være velkommen til at sende en ansøgning på [email protected]

Læs StartUp Club Aalborgs artikel om os her

Læs TechSavvys artikel om Nordium her

Lær Nordium bedre at kende

Skriv dig op til vores nyhedsbrev for behandlere og modtag information om, hvordan Nordium kan hjælpe dig og din hverdag. Du kan framelde dig igen til enhver tid.
© Nordium 2021, alle rettigheder forbeholdes
Nordium I/S | C. A. Olesens Gade 4, 9000 Aalborg | CVR: 41696761
GDPR Servicevilkår Cookie- og Privatlivspolitik
Nordium